hardlopen

Ik had nooit gedacht dat ik ooit nog een sportupdate ging plaatsen op mijn blog. Maar nu staat die er toch echt! De afgelopen weken is mijn sportschema zo veranderd dat het mij wel leuk leek om een update te plaatsen. Zo ren ik nu 3x per week en ga ik zo af en toe nog is op de racefiets en tussendoor roei ik ook nog wat. Benieuwd wat mijn sportschema is van deze week en wat ik allemaal doe? Lees dan mee!

Het begon eigenlijk allemaal met Evy. Een hardloopprogramma wat bijna iedereen wel kent. Het is heel simpel in gebruik. Je download de mp3 bestanden van internet of je download de app in de appstore en koopt in die app de lessen. Daarna kan je gelijk aan de slag gaan met les 1.

Sinds ik 5 weken geleden ben begonnen met het hardlopen met evy heb ik mij netjes aan het schema gehouden wat zij voor jou heeft gemaakt. Dit houd in dat je in het begin van de week om de dag een rustdag hebt  en na de laatste keer 2 rustdagen hebt. Ik begin op dinsdag met trainen. Dan heb ik woensdag een rustdag. Moet ik donderdag weer trainen en heb ik na donderdag 2 rustdagen om zondag weer aan de bak te gaan. Zo ziet mijn trainingsweek er ook in het echt tot nu toe uit.

Je hebt dus per week 3 lessen, waarin je in 10 weken naar de 5km loopt. En ik moet je zeggen dat gaat vrij makkelijk! Evy bouwt het schema heel langzaam op met de aantal minuten wat je moet hardlopen. Ik loop daarom bijna nooit met tegenzin met dit programma. Wat ook heel fijn is dat ze een ontzettende fijne spreek begeleiding heeft. Wanneer je even in je mental breakdown zit, spreekt ze je toe om toch nog even door te zetten. En dat helpt! Ik hoop dat de volgende 5 week (van ongeveer 15 lessen!) net zo soepel loopt als de afgelopen 15 lessen. Ik vind het in ieder geval een super programma en raad dit iedereen aan!

Naast dat ik met Evy train roei ik ook nog gewoon 1x per week. Elke week stap ik om half 11 op zaterdag in de boot om ander halfuur te roeien op het water. Dat werkt en heel ontspannend en ik kan zo nog fijn praten met mijn beste vriendinnetje. Want ik roei samen met haar in een tweepersoons boot.
Elke maandag is er ook nog conditietraining. Wat inhoudt dat je een uur intensief traint om in het winterseizoen ook nog conditie te hebben. In de herfst en de winter is er minder gelegenheid voor roeien dan in de zomer. Het kan hard waaien en ook kan er af en toe flink vriezen waardoor je niet met je boot het water op kan. In dat uur trainen we met circuitjes, squads, push-ups en buikspieroefeningen en veel rondjes rennen zodat we ook in het winterseizoen in topvorm zijn. Ik vind dat altijd heel erg gezellig en leuk om mee te doen.

fietsen

Als laatste ga ik ook nog is af en toe op de racefiets. Meestal op de zaterdag of zondag. In de week lukt het meestal niet omdat ik laat vrij ben van school en het ook al eerder donker wordt. Dit jaar wil ik 1600km fietsen en ik moet nog 115 km fietsen om dit doel af te ronden. Ik hoop dat ik dit doel eind oktober kan afronden!

Zo als je kan lezen heb ik het best druk met sporten. Ik voel me er heel goed bij en dat is volgens mij het belangrijkste. Naast gezond eten is sporten ook heel belangrijk voor een gezond leven.
Voor mij is het natuurlijk ook voor een gezond leven maar zeker ook een manier om te ontspannen of om al mijn energie even in te steken.

Sport jij veel? En aan wat voor sport doe jij?

Liefs,
Merel 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge